Nieuws + actueel

We informeren u graag over onze praktijk. Heeft u tips of suggesties? Laat het ons weten. Wilt u constant op de hoogte gehouden worden? Volg ons dan op twitter of like onze facebookpagina.

Wat zijn jullie algemene voorwaarden?

In onze algemene voorwaarden staan alle regels beschreven zoals wij deze toepassen bij het starten en eindigen van een behandeling. Naast wat u van ons kunt verwachten staat omschreven wat wij van u verwachten. U krijgt dit document tevens als link toegestuurd in de bevestigingsmail van uw eerste afspraak bij ons. Heeft u nog vragen […]

Lees verder >

Vragen over uw factuur?

Voor vragen over vergoedingen van uw aanvullende verzekering verzoeken wij u eerst contact op te nemen met uw ziektekostenverzekeraar. Zij beschikken over het volledig overzicht van de behandelingen die bij uw verzekeraar in rekening zijn gebracht en wat u nog tegoed heeft. Heeft u van ons via Famed een factuur ontvangen en u heeft een […]

Lees verder >

Waarom hebben jullie mijn BSN en legitimatie nodig?

Bij het maken van een eerste afspraak of een eerste bezoek aan onze praktijk wordt u gevraagd naar uw BSN en het meenemen van een legitimatie bewijs. Sinds 1 juni 2009 zijn erkende zorgverleners verplicht het burgerservicenummer (BSN) te registreren. Dat betekent we uw BSN vastleggen in onze administratie en gebruiken bij het uitwisselen van gegevens […]

Lees verder >

Heeft u een opmerking of klacht?

Indien u opmerkingen of klachten heeft over uw behandeling dan kunt u ons natuurlijk bellen of deze sturen naar: info@kruijdenberg.nl U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging en we geven aan u aan wanneer we verwachten op uw opmerking/klacht te kunnen reageren. Wij vinden het erg belangrijk om uw mening te horen en de feedback die […]

Lees verder >

Gemaakte afspraak verplaatsen?

Indien u de afspraak niet kunt nakomen, probeert u dan tenminste 24 uur van tevoren uw afspraak te verplaatsen. U kunt dit doen door telefonisch contact met ons op te zoeken, een bericht achter te laten op ons antwoordapparaat, of een email te sturen naar ons algemeen email adres info@kruijdenberg.nl. Wanneer u later afbelt zijn […]

Lees verder >

Wat zijn jullie tarieven?

Vallen uw behandelingen niet onder de vergoeding van uw zorgverzekeraar dan sturen wij de nota naar u toe. Hiervoor brengen wij bij u de volgende tarieven in rekening: – zitting fysiotherapie € 34,00 – zitting manuele therapie € 45,00 – intake bij verwijzing € 45,00 – intake zonder verwijzing € 50,00 – screening (indien geen […]

Lees verder >

Hebben jullie een contract met mijn verzekeraar?

Wij hebben met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten waardoor wij uw behandeling direct kunnen declareren. Indien u voor fysiotherapie verzekerd bent, krijgt u geen rekening thuis gestuurd en hoeft u dus zelf niets te declareren. Van Zorg en Zekerheid heeft de praktijk als kwaliteitspraktijk het AA label ontvangen.

Lees verder >

Wat is een chronische indicatie?

Wanneer u een aandoening heeft waarvan wettelijk bepaald is dat u hier langdurig fysiotherapie voor nodig kunt hebben, dan heet dit een chronische indicatie. Uw fysiotherapeut kan u vertellen of uw aandoening onder een chronische indicatie valt. Om een chronische indicatie te mogen behandelen heeft uw fysiotherapeut altijd een verwijzing nodig (van huisarts of specialist). […]

Lees verder >

Vergoed mijn verzekeraar fysiotherapie?

Vanuit de basisverzekering krijgen alleen nog kinderen onder 18 jaar fysiotherapie vergoed. Volwassen verzekerden krijgen hun behandelingen alleen vergoed als zij een aanvullende verzekering hebben afgesloten of een chronische indicatie voor fysiotherapie hebben. 
Het aantal behandelingen dat wordt vergoed verschilt sterk per verzekeringsmaatschappij en/of type aanvullende verzekering. Ons vriendelijke maar dringende verzoek aan u is […]

Lees verder >

Wat heb ik nodig bij een eerste afspraak?

Bij uw eerste afspraak heeft u in ieder geval nodig: Een (grote) handdoek Een geldig identiteitsbewijs Indien u deze heeft gehad; de verwijzing van uw huisarts of specialist.   Bij het maken van uw eerst afspraak heeft u van ons een bevestiging per email ontvangen. Hierin staan onze algemene voorwaarden, tarieven en ons beleid voor […]

Lees verder >

Verwijzing van huisarts nodig?

U heeft geen verwijzing van uw huisarts nodig om met ons een afspraak te maken. Het is ons streven om, indien u een afspraak wilt maken, deze binnen een week te laten plaatsvinden. Maandag tot en met donderdag zijn wij telefonisch tussen 8.30 en 12.30 zeer goed te bereiken. Afspraken maken kan het beste tussen […]

Lees verder >

Afspraak vergeten, en nu?

Het is voor iedereen vervelend en het kan iedereen overkomen; uw afspraak vergeten. Om u te helpen dit te voorkomen kunnen wij u per e-mail een bevestiging van uw afspraak toesturen. Mocht u geen e-mail gebruiken dan kunnen wij u van een afsprakenkaartje voorzien. Heeft u dan toch uw afspraak over het hoofd gezien, bel […]

Lees verder >