Home Contact

Kom in contact

Onze praktijk aan de Euromarkt in Alphen aan de Rijn is gelegen op de begane grond en zodoende ook goed toegankelijk voor mindervalide. Er is voldoende parkeergelegenheid voor de praktijk.

Euromarkt 153
2408 BE
Alphen aan den Rijn

info@kruijdenberg.nl
0172473887

Dagelijks zijn we van 09:00 – 13:00 telefonisch bereikbaar. Laat buiten deze tijden een voicemail bericht achter.

Maandag07:00 – 21:30
Dinsdag07:00 – 21:00
Woensdag07:00 – 21:30
Donderdag07:00 – 21:30
Vrijdag07:00 – 18:00
Zaterdag 08:00 – 12:00
Zondag Gesloten

Algemeen

Het is voor iedereen vervelend en het kan iedereen overkomen; je bent je afspraak vergeten. Bel dan zo snel mogelijk met de praktijk. Wij zullen ons best doen de afspraak op dezelfde dag te verplaatsen, maar kunnen dit helaas niet garanderen. Lukt het niet om de afspraak op dezelfde dag te verplaatsen, dan zijn wij genoodzaakt een nieuwe afspraak in te plannen. De gemiste afspraak zal daarbij wel in rekening gebracht worden, je ontvangt hiervoor een factuur.

Om te helpen dit te voorkomen sturen wij per e-mail een bevestiging van je geplande afspraak.

Je hebt geen verwijzing van je huisarts nodig om met ons een afspraak te maken. We proberen om de eerste afspraak binnen een week te laten plaatsvinden. Maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch tussen 9.00 en 13.00 goed te bereiken. Afspraken maken kan het beste tussen deze tijden. Buiten deze tijden doen we uiteraard onze uiterste best om iedereen zo veel mogelijk te woord te staan. Mocht dat niet lukken spreek dan de voicemail in en we bellen zo snel mogelijk terug.

Bij een eerste afspraak heb je in ieder geval nodig:

  • – Een (grote) handdoek
  • – Een geldig identiteitsbewijs
  • – Een eventuele verwijzing van je huisarts of specialist als je deze hebt ontvangen.

Na het maken van de eerste afspraak heb je van ons een bevestiging per e-mail ontvangen. Hierin staan onze algemene voorwaardentarieven en ons beleid voor medische dataverzameling vernoemd.

Mocht je hierover nog vragen of opmerkingen hebben, dan kun je deze aan je behandelaar of aan het secretariaat stellen.

In het algemeen gelden de volgende regels:

Vanuit de basisverzekering krijgen alleen kinderen onder 18 jaar fysiotherapie vergoed. Volwassen verzekerden krijgen hun behandelingen alleen vergoed als zij een aanvullende verzekering hebben afgesloten of een chronische indicatie voor fysiotherapie hebben en hierin meer dan 20 behandelingen van hebben gehad.

Belangrijk; het is van belang om na te gaan of jouw verzekeraar met ons een contract heeft afgesloten. Zie hiervoor ook onze actuele gegevens.

Het aantal behandelingen dat wordt vergoed verschilt sterk per zorgverzekeraar en/of type aanvullende zorgverzekering. Ook variëren de collectieve afspraken en variëren de polissen van jaar tot jaar. Voor ons is het onmogelijk om hierin actuele informatie te verschaffen.

Belangrijk; we raden iedereen aan om de hand van je huidige polisvoorwaarden na te gaan of je verzekerd bent voor fysiotherapie en zo ja, op hoeveel behandelingen je recht hebt.

Het is je eigen verantwoordelijkheid erop te letten of je het aantal behandelingen waarop je recht hebt niet overschrijdt. Behandelingen die niet worden vergoed door je zorgverzekeraar komen voor eigen rekening, hiervoor ontvang je een factuur.

In 2025 hebben wij geen overeenkomst met ASR zorgverzekeringen en EUCare/Aevitae.

Met alle andere zorgverzekeraars hebben wij een contract afgesloten. Hierdoor kunnen wij de behandeling in bijna alle gevallen direct declareren. Indien je voor fysiotherapie verzekerd bent, krijg je geen rekening thuis gestuurd en hoef je dus zelf niets te declareren.

Vallen je behandelingen niet onder de vergoeding van je zorgverzekeraar dan sturen wij de nota naar je toe. Hiervoor brengen wij in 2024 de volgende tarieven in rekening: tarieven 2025

Indien je de gemaakte afspraak niet kunt nakomen, probeer dan tenminste 24 uur van tevoren de afspraak te verplaatsen. Je kunt dit doen door telefonisch contact met ons op te zoeken, een bericht achter te laten op ons antwoordapparaat, of een email te sturen naar ons algemene e-mail adres info@kruijdenberg.nl.

Als je, je afspraak later dan 24 uur afzegt of verplaatst dan zijn wij genoodzaakt de gemaakte afspraak in rekening te brengen. Hiervoor geldt een aangepast tarief.

Heb je opmerkingen of klachten over jouw behandeling? Neem gerust contact met ons op via telefoon of stuur een e-mail naar: info@kruijdenberg.nl.

We sturen je een ontvangstbevestiging en geven aan wanneer je een reactie kunt verwachten op je opmerking/klacht. Jouw mening is voor ons van groot belang; we gebruiken jouw feedback over de behandeling om ons handelen continu te verbeteren.

Mocht het zo zijn dat we samen niet tot een gewenste afhandeling van je klacht zijn gekomen dan is het mogelijk om een vervolgstap te nemen. Je kan een onafhankelijke klachtenfunctionaris inschakelen die je klacht in behandeling zal nemen. Hoe je dat doet staat omschreven in de klachtenregeling van het Keurmerk Fysiotherapie.

Bij het maken van een eerste afspraak of een eerste bezoek aan onze praktijk wordt gevraagd naar je burgerservicenummer (BSN) en het meenemen van een legitimatie bewijs. Sinds 1 juni 2009 zijn erkende zorgverleners verplicht het BSN te registreren. Dat betekent we je BSN vastleggen in onze administratie en gebruiken bij het uitwisselen van gegevens met andere zorgverleners. Zonder BSN nummer, kunnen wij je behandeling niet bij je zorgverzekeraar declareren.
Daarnaast zijn we volgens de wet BIG verplicht om je BSN te toetsen met je legitimatiebewijs voordat we je BSN mogen gebruiken in onze administratie. Daarom vragen we dan ook altijd om een geldig identiteitsbewijs.

Het is door de Nederlandse ZorgAutoriteit (NZA) niet toegestaan om op dezelfde dag meerdere behandelingen te ondergaan bij een fysiotherapeut/oefentherapeut/manueeltherapeut of andere gespecialiseerde paramedicus.
Je zorgverzekeraar zal de behandeling ook niet vergoeden als deze op dezelfde dag heeft plaatsgevonden. Houd bij het maken van een afspraak bij ons hier alstublieft rekening mee, dan kunnen wij voorkomen dat wij hiervoor een nota moeten sturen.

Mocht je vragen hebben kan kun je die aan ons secretariaat stellen.

Voor vragen over vergoedingen van je aanvullende verzekering verzoeken wij je eerst contact op te nemen met je ziektekostenverzekeraar. Zij beschikken over het volledig overzicht van de behandelingen die bij jouw verzekeraar in rekening zijn gebracht en wat je nog tegoed hebt. Ook kunnen zij zien of er nog aanspraak is op eventuele extra vergoedingen bovenop je huidige polis.

Belangrijk; de zorgverzekeraars delen met ons geen informatie over de actuele vergoedingsruimte die hun verzekerden hebben. Vragen hierover kunnen wij dus helaas niet beantwoorden.

Vragen over de nota van je zorgverzekeraar

Heb je een factuur ontvangen van jouw zorgverzekeraar voor behandelingen fysiotherapie en heb je daar een vraag over? Neem dan eerst met de verzekeraar contact op, zij kunnen je vertellen waarom je deze behandeling zelf moet betalen.

Vragen over de nota van ons

Wij sturen alleen een nota voor fysiotherapie als er sprake is van een van de volgende situaties.:

  1. Je bent niet aanvullend verzekerd;
  2. Je hebt je behandelingen in dit jaar al gebruikt;
  3. Je bent verzekerd bij ASR;
  4. Je verzekeraar heeft je behandelingen afgekeurd op basis van hun eigen voorwaarden;
  5. Je hebt je afspraak bij ons niet afgezegd of niet buiten 24 uur afgezegd.


Belangrijk; De eindverantwoordelijkheid voor het vergoed krijgen van fysiotherapeutische behandelingen ligt altijd bij de patiënt. Het is jouw verantwoordelijkheid om op de hoogte te zijn van je vergoedingsruimte en polisvoorwaarden die je met je verzekeraar afgesproken hebt. Ook is het aan jou om ons correct te informeren over het aantal behandelingen dat je uit een vorig jaar mee mocht nemen of het aantal behandelingen dat je elders hebt besteed.

Heb je van ons een nota ontvangen en heb je een overige vraag, dan kan je deze stellen door een email te sturen naar: info@kruijdenberg.nl

In onze algemene voorwaarden staan alle regels beschreven zoals wij deze toepassen bij het starten en eindigen van een behandeling. Naast wat je van ons kunt verwachten staat omschreven wat wij van jou verwachten. Je krijgt dit document tevens als link toegestuurd in de bevestigingsmail van je eerste afspraak bij ons. Heb je nog vragen naar aanleiding van onze algemene voorwaarden dan horen wij dat graag.

Onze algemene voorwaarden zijn na te lezen in het volgende document: algemene voorwaarden.

Wij doen er alles aan om je privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Kruijdenberg centrum voor fysiotherapie en fysiofit b.v. houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Hiervoor zijn wij aangesloten bij de stichting AVG en mogen we het volgende keurmerk gebruiken.

Onze privacy policy kan je vinden in het volgende document: privacy policy

Aangesloten bij